fredag 20. august 2010

Hekling

Da jeg ble mor for 1,5 år siden strikket jeg et vognteppe til jenta. (Jeg hadde sikkert ikke gjort noe håndarbeid siden skolen en gang på 90 tallet....) Nå når jente nr 2 meldte sin ankomst, kunne jeg ikke være noe dårligere!... Jeg starta med å finne garn, og så leita jeg fram oppskrift som passet... Resultatet blei ikke noe særlig å skryte av!.... Men en koslig kveld her i juli måned var jeg på besøk hjemme hos www.linetoppen.blogspot.com (hvis det er ei som inspirerer meg så er det miss G! TAKK;) Hun viste meg ett arbeidet i det mønsteret som vognteppe nå har! For ja!, jeg reiste rett hjem og tok opp det 99% ferdige arbeidet jeg hadde. Men sånn er det når man bare finner det mønsteret MAN MÅÅÅ HA!!!! Og ferdig er jeg og blitt!!!! Jeg er kjempefornøyd!



Mønsteret er 3 staver og 1 luftmaske, 3 staver og 1 luftmaske ,osv! Fantastisk enkelt for sånne som meg som er i lærefasen!

Garnet er fra DropsDesgin og heter Muskat Soft.













2 kommentarer:

  1. Så flink du er da! Det ble kjempekult! Fikk nesten heklelysten tilbake jeg og ;) Gratulerer med ny bebis på vei:) Ha en fin kveld! Klem Jannicke

    SvarSlett
  2. Takk du frøken;) ja øvelse gjør mester, gjør det ikke hehe;) ha en fin kveld du og! Flott blogg du har forresten;) klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar!