torsdag 26. august 2010

Mens jeg venter - små puslerier



Mens jeg venter på at lillesøster skal melde sin ankomst (termin var i går),storesøster er i barnehagen og at stuen og forsåvidt hele huset skal få sin ansiktsløftning (her er alt ubehandlet panel ano 1987..... bortsett fra to soverom og ett kontor som vi har pusset opp) blir det litt småprosjekter som pynter opp i heimen!



På salongbordet pryder et stilleben av noen baller, hageroser, ett fat og to kubbelys. Jeg er egentlig ikke noen rosa person (lilla er det derimot værre med), men her i stuen vender den fargen stadigvekk tilbake...


Ballene er laget av noen gamle gensre som egentlig skulle til fretex, og garn og sytrå i forskjellig farger. På en har jeg også hatt litt lyng.



Årstiden nå er bare fantastisk!!! De sene sommerblomstene blomstrer på sitt vakreste og høstens blomstring er i gang... Det kribler i sjelen når rognene henger i lekre klaser på trærne og lyngen er iferd med å gå ut i blomst. I kombinasjon med hagens blomster kan man kose seg masse!!! Jeg er veldig fan av å ha småvaser stående, som man kan skifte ut blosmtene i etterhvert som de tar kvelden.

En enkel og lekker måte å pynte på!!!!!




Kjøkkenet er preget av orange i kveld!!! Små vaser med georginer og sedum.






Og av alle ting... jeg har fått meg husfred!... og ikke bare 1 men 2! (jeg har en fæl tendens til å kjøpte 2 av ting.....) Husfred - som jeg i alle år har sett på som en "bestemor-blomst", begynner jeg å bli gammel? hehe... jeg velger å tro at det heller er husmor-instinktet som har slått til for fult! Men sannheten er at det er en lekker plante: rund, jevn og fin form og en lekker, frisk grønnfarge!

Ha en fin kveld videre!!!


























4 kommentarer:

  1. hehe kjenner meg igjen på den å kjøpe to ting av alt ja!:) Tror jeg har to av det meste;)
    Så kule de kulene/ballene var! Klipte du bare opp en genser og brukte inni? smart!
    Har lagt deg til i bloggrollen min ;)
    Kos & klems

    SvarSlett
  2. hehe, godt å høre at det ikke bare er meg;)
    ja jeg klipte av en liten bit så det blei en ball i den størrelsen jeg ville ha! genserne (det er 2 forskjellige) går i samme farge som garnet, så det syns igjennom)
    takk;)
    have a happy day frøken;)

    SvarSlett
  3. Så koselig å se at du har blogg !!
    Kjempefin header du har !
    Gleder meg til å følge deg videre.

    Hilsen Linetoppen

    SvarSlett
  4. Takk for det du;) Blei jo så inspirert av deg og alle de andre der ute! at jeg måtte bare prøve... ja blir spennende å se hvordan det går, hehe.. det har stoppet litt opp for nå går det jo bare i pupp og bæsj! men jeg håper inspirasjonen snart er tilbake;)

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar!