onsdag 3. november 2010

Gamle Skatter

Det er gøy med gamle skatter, spesielt de som hører familien til! Både bildet og klokken har jeg fått av min mormor. Bildet har jeg bare et vagt minne av, men klokken husker jeg fra jeg var liten jente og var på besøk hos mine besteforeldre i Bergen! Den hang over kjøkkenvinduet i det smale kjøkkenet. Hvor gammel den er, vet jeg ikke (det må jeg huske å spørre mormor om), men den er hvertfall såpass gammel at den har trekkopp funksjon!


Klokkens videre liv var staka ut for lenge siden - så snart kjøkkenet var malt skulle den opp på veggen! Men den tikker så grusomt at vi blir hode-gale av den, og uansett hvor mange ganger jeg stiller den, "hopper" den frem og går 10 min for fort!!...  så hva gjør jeg? Vi trenger klokker!... (de vi har er på mobilene, komfyr, og pc og tv når de er på) og den er jo kjempefin!!!!!


Bildet skal opp på veggen på barnerommet! Det er utrolig søtt! Muligt at det er et bilde mamma en gang har hatt?? Så dumt jeg vet så lite om tingene!... Har en jobb å gjøre der!.... som bl a å få hengt det opp!.......



Ha en fin dag videre i regnværet!

Nå er det mattid for lillesøster før vi henter storesøster i barnhagen!
post signature

2 kommentarer:

  1. Kjempe koselig med gamle skatter!! Har du prøvd og stille klokka ti minutter for fort, så hopper den frem i riktig tid...?? Ellers fins den fremdeles urmakere, verdt et besøk og høre iallefall;)

    Klem

    SvarSlett
  2. aaaaa!!!! smarting;) (er det lov å skylde på ammetåka???) takk for tipset!!! ja får ta turen til en urmaker hvis d ikke løser seg!!! klem

    SvarSlett

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar!