tirsdag 10. mai 2011

Min første løvetann...

I dag, når jeg kom for å hente Heline i barnehagen, stod hun å ventet på meg i porten med en slapp løvetann i hånden! Den var skikkelig slapp, sikkert plukket for mange timer siden!!! Men du så kry hun var:) Løvetannen skulle selvfølgelig være med hjem ("til far og Faxemann", som hun sa)
Men på veien hjem ble løvetannen glemt inne på matbutikken i iver over pizza og is (jepp, orginal tirsdagsmiddag her i dag...)
Først når vi parkerte hjemme i gården kom hun på det, men heldigvis godtok hun løvetann-klanene vi har ved garageveggen! Og mens vi ventet på at middagen skulle bli klar, sprang hun ivrig ut og plukket i vei... Selvfølgelig uten stilk, så en skål må gjøre nytten som vase!

Men du så herlig!!!
jeg har aldri likt løvetann så godt som i dag:)





Løvetannens bønn

Blås på meg barn!

Fang mine stigende stjerner
og kikk på min gule sol
- som brenner i gressets grønne himmel -
med alle de undrende øyne.

La de små barn komme til meg
for de vet ikke hva ugress er.


- Harald Sverdrup -




post signature

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Så hyggelig at du vil legge igjen en kommentar!